‘De Vinderij weet inmiddels heel goed wat wij willen als we zeggen een Greetz-meisje’
Sophie (22 jaar, student Communicatiewetenschap) werkt op de klantenservice van Greetz, een online wenskaartenwinkel. Ze werd door de Vinderij gekoppeld aan het bedrijf, net als zeven andere studenten. ‘Ik stond ingeschreven als OppasStudent, toen ik de vacature voor klantenservicemedewerker bij Greetz voorbij zag komen. Ik heb meteen gesolliciteerd.’
Daarna ging het snel. ‘Binnen twee weken kon ik beginnen. Het verliep allemaal heel persoonlijk en soepel.’ Sophie heeft net vier volle dagen achter elkaar gewerkt. ‘Deze week is het Valentijnsdag, dus het is nu topdrukte.’ De uitzendstudenten van de Vinderij zijn in deze drukke tijden erg welkom, ze worden ingezet om het vaste team te ondersteunen.
Sophie begon net voor de feestdagen. ‘Tijdens mijn eerste werkdagen was het ook heel druk. Er was niet veel tijd om ingewerkt te worden, dus ik werd enigszins in het diepe gegooid.’ Dit was gelukkig geen probleem. ‘Door mijn studie en eerdere bijbanen kon ik dat goed aan. Ik pik dingen snel op.’
Het werk is afwisselend. ‘Ik beantwoord alle vragen en klachten die er binnenkomen, zowel telefonisch als via de mail.’ Sophie helpt klanten graag op een persoonlijke manier. ‘Er zijn natuurlijk standaardantwoorden, maar ik geef ook veel eigen input.’
Ze heeft ook wel eens boze klanten aan de telefoon. ‘De kunst is om vriendelijk en geduldig te blijven. Als er bijvoorbeeld iets mis is gegaan met een bestelling, vind ik het een uitdaging om dat helemaal uit te zoeken. Het is heel fijn als je klanten goed hebt kunnen helpen.’
Sophie werkt een vaste dag in de week en extra wanneer dat nodig is. ‘Ik ben heel flexibel doordat ik niet veel college-uren heb. Ik kan dus makkelijk meer werken in drukke periodes.’ De uitzendstudenten van de Vinderij die bij Greetz werken hebben een gezamenlijke sms-groep. ‘Dat is erg handig. Wanneer ik een keer niet kan of ziek ben, is er altijd wel iemand beschikbaar om in te vallen.’

Foto’s: de Vinderij ©
Leidinggevende Elise is ook zeer tevreden: ‘Sophie is een spontane meid en ze past erg goed binnen ons team. Ze is meegaand en al snel zelfstandig bij ons aan het werk gegaan. Het omgaan met drukte – Valentijn! – en af en toe lastige klanten gaat haar goed af.’ Ook over de samenwerking met de Vinderij is Elise positief: ‘De Vinderij weet inmiddels heel goed wat wij willen als we zeggen “een Greetz-Meisje”. We geven het gehele selectieproces uit handen en hoeven zelf alleen een kort “klikgesprek” te voeren. Negen van de tien keer willen we ze allemaal aannemen. De Vinderij is flexibel en past precies bij ons soms ad hoc opschakelen in drukke periodes. Tevens werken de meeste van de studenten voor langere periodes bij Greetz. Zij en wij zijn blij met de flexibele uren die ze kunnen werken.’